تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/04/19 - 13:58
کد خبر: 475518

بورس قرمز ماند/ کاهش ۱۷ هزار و ۸۲۹ واحدی شاخص کل

بورس قرمز ماند/ کاهش ۱۷ هزار و ۸۲۹ واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با کاهش ۰.۸۲ درصدی نسبت به روز قبل، به رقم ۲ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۵۲۹ واحد رسید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند کاهشی قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل بورس در پایان معاملات با ۰.۸۲ درصد کاهش و از دست دادن ۱۷ هزار و ۸۲۹ واحد به رقم ۲ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۵۲۹ واحد رسید.

همچنین شاخص هموزن با کاهش ۹ هزار و ۹۶۵ واحد به رقم ۷۶۰ هزار و ۸۵۷ واحد رسید. ارزش روز بازار در بورس تهران که ناشی از ارزش ۶۰۰ شرکت بورسی است، به بیش از ۷ میلیون و ۸۶۵ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۸.۴ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۴۵۹ هزار فقره معامله و به ارزش ۵ هزار و ۵۸۵ میلیارد تومان داد وستد کردند. امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۰.۸۲ درصد کاهش یافت.

این دو شاخص با معیار هموزن با کاهش ۱.۲۹ درصد همراه شد. شاخص آزاد شناور ۰.۸۲ درصد افت کرد. شاخص آزاد شناور با ۰.۸۲ درصد همراه شد. شاخص بازار اول بورس ۰.۹۴ درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۰.۶۸درصد افت کرد.

امروز نمادهای هلدینگ معدنی خاورمیانه، بانک ملت، گل‌گهر، مخابرات ایران، پالایش نفت اصفهان، ملی‌مس و فولاد مبارکه به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

 در پایان معاملات امروز فرابورس شاخص کل با ۲۶۹ واحد کاهش به رقم ۲۸ هزار و ۲۰ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و ۵۱۲هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس ۵۰۷ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۸.۲ میلیارد سهام در قالب ۳۵۰ فقره معامله و به ارزش ۲۵۳ هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.

البته لازم به یادآوری است مطابق روزهای دوشنبه امروز هم عملیات بازار باز در شبکه بانکی انجام شد که طی آن ۲.۷ میلیارد اوراق بدهی دولت در قالب ۳۴۴ معامله و به ارزش ۲۴۸ هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند که ارقام آن صرفا در فرابورس نمایش داده می‌شود، وگرنه ارزش معاملات سهام به میزان ۳۵۲۷ میلیارد تومان بوده و اوراق مالی اسلامی ۱۸۵۳ میلیارد تومان بوده است.

امروز نمادهای سنگ‌آهن گهرزمین و فولاد ارفع بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای مالی سپهرصادرات، ‌ آریاساسول، فولاد هرمزگان، ایران خودرو دیزل و صبا تأمین به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

منبع: فارس

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شهادت ۳ رزمنده مقاومت اسلامی لبنان
حضور سعید جلیلی در زورخانه شهدای کن
همگی وظیفه داریم از جلیلی حمایت کنیم
اعلام حمایت حزب مؤتلفه از جلیلی
انفجار در ازمیر ترکیه
استقلال منتظر حسینی می‌ماند؟
هر کس به محیط زیست احترام نگذارد آدم نیست
انتشار تصویر مدارک هویتی در فضای مجازی ممنوع است
حمایت از جلیلی بر همه ما فرض واجب است
هزینه احداث هر کیلومتر مترو ۳ هزار میلیارد تومان
علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس شد
کمپین‌های انتخابات در دور دوم
دلیل حضور عبدی در باشگاه پرسپولیس چه بود؟
قانونی که رئیس ستاد پزشکیان "به‌ضرر ملی" می‌خواند، چیست؟
گردهمایی اساتید درس معارف دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد
احتمال تمدید ستاره‌های سپاهان با خروج مورایس!
۲۰ تیر؛ اولین جلسه رسیدگی به شکایت پرسپولیس از بیرانوند
آخرین جزئیات از تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی
ملت ایران آزمون بزرگ دیگری در جمعه آینده پیش‌ِرو دارد
هوای تهران ناسالم شد
حسینیه معلی از ابتدای محرم پخش می شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top